Liefhebbers van dikke auto’s spekken staatskas met BPM

Automobilist, melkkoe nummer 1

De Telegraaf kopt: De inkomsten van de bpm leverden de schatkist vorig jaar maar liefst 469 miljoen euro meer op dan verwacht. In totaal werd er 2,27 miljard euro opgehaald met deze belasting op autoverkoop. „Er zijn meer auto’s verkocht”, geeft het ministerie van Financiën als verklaring. „Daarnaast lijkt de verkoop te verschuiven naar grotere en duurdere auto’s met een hogere CO2-uitstoot.” En omdat die auto’s zwaarder belast worden, wordt er meer bpm opgehaald.

Wij snappen dat de staatskas geld nodig heeft, en dat er betaald moet worden. Maar waarom moet dat altijd bij de automobilist vandaan komen?
We kunnen helaas niets doen aan wegenbelasting en brandstofaccijnzen, maar aan BPM kunnen we zeker wel wat doen.
Het is ons al lang een doorn in het oog dat brancheorganisaties zo weinig doen tegen het constante uitmelken van de automobilist. Maar gelukkig weten slimme juristen de overheid met succes te bevechten. Dankzij een slimme methode kan de BPM op zeker 9 verschillende manieren berekend worden.

De BPM is geen vast gegeven bij auto-import, en kun je bij een auto die in Duitsland op naam is gezet al leuke dingen doen. Zo scheelt het kopen en registreren van een nieuwe premium auto met een paar honderd kilometer op de teller al minimaal 20% aan belasting.
Verder is het ook lucratief om gebruikte auto’s in Duitsland te kopen omdat het aanbod daar veel groter is. Garantie is gewoon geldig bij de plaatselijke dealer.

De import van een auto is niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je moet doen. Wij leveren het papierwerk wat nodig is voor een BPM aangifte tot volledig verzorgde importpakketten.

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op: 06-27021613 of mail: info@gijsautomotive.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow Us

Klanten vertellen